יום שלישי, 15 בנובמבר 2016

איך תדעו אם אתם בוסים רעים?

שני מחקרים בדקו את סוגיית הבוס הרע ובעיקר את תגובות העובדים להתנהגות מתעללת

מסוכן להיות כפופים לבוס או בוסית רעים, או אפילו להיות חלק מחברה שידועה באכזריות שלה, כותב אנתוני וונג (Anthony Wong) מאתר humanresourcesonline.net. לא רק שבוסים רעים עלולים לגרום לעזיבה מאסיבית של מועסקים, הם גורמים גם נזק למותג המעסיק שלהם ובאופן כללי מורידים את המורל של הצוות.
על אף כל זאת, כמעט 90% מהעובדים היום מדווחים שיש להם או היו להם בוסים גרועים, כך על פי סקר שבוצע על ידי חברת האיוש LaSalle Network משיקגו. נוסף על כך, 51% מהמגיבים הצהירו שהם נאלצו להתפטר מהחברה בגלל הבוסים הרעים שלהם. כאשר נשאלו אילו תכונות גורמות בעצם לבוסים להיות רעים, 27% מהמועסקים ציינו סירוב בוטה של הבוסים לקבל על עצמם אשמה, ומצד שני הם הראשונים שלוקחים לעצמם את הקרדיט.
התנהגויות בלתי רצויות אחרות של בוסים כוללת מתן תשומת לב רק לדברים השליליים, לא לחיוביים (26%), חוסר אכפתיות (18%), היעדר הכרה בעבודה קשה (16%), ואי רצון לעזור לעובדים להתקדם וללמוד (15%). מעניין שאף על פי שכמעט הכול דיווחו על עבודה תחת בוסים גרועים, 55% מהמועסקים מעולם לא התלוננו על כך.
" מועסקים אינם משמיעים את קולם כי הם פוחדים," אמר טום גימבל, מנכ"ל LaSalle Network. הם חוששים שהם ינסו לדבר מעל הראש של הבוס שלהם, הם יישפטו או יורחקו מתפקידם."

לא כדאי לבלוע את הצפרדע

כאשר מנסים להסתדר עם בוסים שמתייחסים אליכם גרוע, ההיגיון הפשוט הוא לבלוע את הצפרדע ולעשות מה שניתן כדי לזכות בגיבוי שלהם. מחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Journal of Applied Psychology מציע שדרך זאת מעודדת בעצם התנהגות מתעללת מצד הבוס.
הסקר הזה שאל 250 מוסקים ממגוון ארגונים במשך שישה חודשים על התנהגות הבוסים שלהם ועל ההתנהגות שלהם עצמם ונמצא שמועסקים שעזרו מרצונם לבוסים רעים על ידי עבודה קשה במיוחד לא הצליחו למנוע יחס רע כלפיהם
"מנהלים מתעללים לא הגיבו לאנשים שהיו חיוביים וחומלים וששו דברים כדי לתמוך ולעזור," אמרה צ'רלי הרסט, מרצה בקולג' נוטר דאם מנדוזה לעסקים, שהיא אחד ממחברי המחקר. הרסט ושותפיה כתבו שהסבר אחד לתופעה עשוי להיות שבוסים כנראה רואים את כל עבודת היתר כחלק מהמשרה ולכן אינם חשים צורך להתייחס למועסקיהם טוב יותר בגלל מאמציהם.
"אני חושבת שחברות צריכות ליצור תרבות שבה מנהלים מתעללים אינם דבר מקובל, והן צריכות להטמיע נהלים שלפיהם מועסקים צריכים לדווח אם התייחסו אליהם בבריונות," אמרה הרסט. "עבור פרטים, אתם רק תגרמו למצבכם להיות גרוע יותר אם תנסו לנקום או תנסו לסגת או להוריד את הראש."


מוגש באדיבות: משאבי אנוש Hrus.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה