יום רביעי, 2 במרץ 2016

6 צעדים להריסת צוות שמתפקד היטב

מנהלים חדשים עלולים לשגות ולהניח שהם צריכים לאתחל מחדש את הצוות או החברה. שינוי לשם השינוי בלבד עשוי להזיק


רבות נכתב על איך להיות מנהל גיבור-על, רופא מופלא שמתקן ארגון חולה ומקים אותו מהקרשים. אבל מה קורה אם אתם מנהלים חדשים בארגון שהיה בריא יחסית, כזה שנמצא במגמת צמיחה, שהצוותים בו מתפקדים היטב? יש ארגונים שזקוקים ל"רופא משפחה" שיעזור להם לשגשג, אז אם אתם רואים את עצמכם כ"מנתחי לב", כדאי שתהיו זהירים – אחרת המטופל שלכם ימות על שולחן הניתוחים.

ג'ויס וורנר, מנהלת בכירה בארגון ללא מטרות רווח ויוצרת תוכניות פיתוח, כותבת ב-Smart Blog איך אפשר להרוס בטעות צוות טוב.
  1. לשבור את מה שעובד היטב. גם בארגונים שנאבקים וזקוקים לשינוי יש בוודאי כמה דברים שעובדים נכון. תשגיחו על האגו שלכם ודעו את ההבדלים בין מה שעובד נכון לבין מה שטעון תיקון. אל תתמקדו בתחומים שהכי נוח לכם לתקן אותם אם אינם זקוקים לטיפול. כדי לדעת מה צריך לתקן היעזרו בנתונים ולא רק בדעות, שאותן תאספו מבפנים ומבחוץ.
  2. לזרוק את העבר. אל תשכחו שלקודמיכן בתפקיד הניהול היו בוודאי כמה הצלחות, בעיקר אם הצוות מתפקד היטב. תרגישו בנוח עם הידיעה שהעולם לא התחיל ביום שבו הגעתם. הביטו קדימה וכבדו את העבר.
  3. להניח שאין לכם ממה ללמוד. אתם מביאים אתכם כישרונות, ידע וניסיון, אבל תמיד יש ממה ללמוד. למידה משמעותה לשים על השולחן את מה שאתם מביאים אתכם, להביט מעבר למה שעבד בשבילכם בעבר והימנעות מההנחה שקלישאות ומאמרי ניהול גנריים מתאימים לכל מצב.
  4. לפחד מהצוות. אם אתם פוחדים לדון ברעיונות עם צוות ההנהלה שלכם, בעיקר אם הקבוצה רגילה לסיעורי מוחות חופשיים ומכירה את העסק טוב יותר מכם, אתם תאבדו את הכבוד שלהם כמעט מיד, ויהיה קשה מאוד לזכות בו מחדש. אם אתם פוחדים ממתקפה של חבורה עליכם, אינכם מתאימים לתפקיד.
  5. לא לקבוע לעצמכם יעדים שקופים. אנשים רוצים לראות שהבוס שלהם עובד קשה, משתמש טוב בזמן שלהם ומוחזק אחראי לביצועים והיעדים האישיים שלהם.
  6. לא לדרוש מכולם סטנדרטים גבוהים. דבר אחד שגורם לצוותים לעבוד הטב בידח הוא התחושה שכולם חותרים יחד להניע את הספינה. אם אינכם קובעים סטנדרטים גבוהים לכולם, מתגמלים על ביצועים ומתמודדים בהחלטיות עם נמוכי ביצועים, חברי הצוות החזקים יתחילו לתהות מדוע הזרועות שלהם מתחלות לכאוב.
כל מנהיג רוצה להטביע חותם אישי על הארגון. אבל לדחוף לשינוי רק לשם השינוי עלול להפוך לניסיון חסר תועלת ואפילו מזיק לתקן מה שאינו שבור.

לאחר שלמדנו מה לא לעשות נוכל להתמקד ולהעמיק את הידע במה כן לעשות...
תוכלו למצוא מידע רב על בניית צוות אפקטיבית בפורטל משאבי האנוש HRus.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה