יום שלישי, 15 במרץ 2016

סודות לשיפור התפוקה

כדי לפתור בעיות מורכבות צריך פשוט להתרחק מהן, אבל בלי לשכוח לחזור

רוברט מוריי (Robert Murray), יועץ לאסטרטגיה ומנהיגות ושותף בחברת הייעוץ Incrementa Consulting, כותב שפעם היה לו מנטור חכם שנהג לשאול אותו שאלות שמאפיינות מורי זן: מה חשוב יותר – מאמץ או תוצאות? מוריי ענה ששניהם. האם אתה צריך להיות עסוק כדי להשיג תוצאות? שאל המנטור בתגובה, ואז הלך משם, מותיר את מוריי לחשוב. הוא הגיע לכמה מסקנות שאותן הוא חולק בטור באתר Live in thr Gray.

·         צאו להפסקה. לפעמים אנחנו צריכים להאט, להתרחק או לעצור את מה שאנחנו עושים כדי שהדברים יבוצעו טוב יותר ומהר יותר. המרחב הפיזי שנוצר כאשר אנו מתרחקים מבעיה מסובכת או משימה מורכבת מאפשר לנו בעצם לחשוב. לא שלא חשבנו לפני כן. העניין הוא שדרגות גבוהות של תסכול, מתח או לחץ פוגעים ביכולת שלנו לחשוב על בעיה ביסודיות. לכן הפסקות פרודוקטיביות עשויות לעזור לנו לפתור בעיות מהר יותר.
·         פנו זמן לחשיבה. אתם עשויים לגלות שאתם מוצאים דרכים טובות יותר לעשות דברים כאשר אתם עומדים במקלחת, מכסחים את הדשא, יוצאים לטיול עם הכלב, מתאמנים במכון הכושר או, למרבה הצער, כאשר אתם שוכבים ערים בשלוש בבוקר. זה קורה כי אתם נותנים לעצמכם את המרחב לחשוב באופן חופשי. מסיבה זו ממש, מספר מוריי, הוא מחזיק במקלחת שלו לוח מחיק ומרקר ונושא עמו פנקס לכל מקום שאליו הוא הולך כדי שיוכל לתעד את הרעיון או הפתרון וישמור על המשכיות הזרימה היצירתית. הוא אומר שאפילו אנשים מאורגנים, שיטתיים ומוכווני פרטים הרבה יותר ממנו עשויים ליהנות מהיתרונות שבהתרחקות מבעיות, אתגרים או כל דבר אחר שמאט אותם. מוריי מתחייב לכך שההפרדה או ההפסקה יקדמו חשיבה בהירה יותר ויניבו תוצאות טובות יותר.
·         תכנון מוביל לתפוקה. מוריי הבין בשלב מסוים שהבאת דברים לכדי השלמה מצריכה לעתים התרחקות מהאתגר ויציאה להליכה. כך הוא הפל לפרודוקטיבי יותר. ה"מרחב" שנוצר עבור המוח כדי לחשוב על המשימה ותכנן את הגישה הטובה ביותר הוא שתרם לתפוקה המשופרת. באופן זה, כמעט בכל המקרים נדרש פחות זמן להשלים משימה מתסכלת וכך נשאר בידיכם יותר זמן פנוי.
·         מאמץ לעומת תוצאות. אברה לינקולן אמר: "אילו היו לי שמונה שעות לחטוב עץ, הייתי משחיז את הגרזן שלי בשש מהן." מוריי מתבונן באנשים צעירים שעובדים "שעות ארוכות עד גיחוך" ומנסים לספק פתרונות מורכבים לבעיות פשוטות. הוא נזכר בשאלה של המנטור על מאמץ או תוצאות. תרגלו את זה: בפעם הבאה שאתם נתקלים בבעיה מורכבת מאוד בעבודה או בחיים, קחו צעד לאחור וקחו לעצמכם את המשך היום להתמקדות במשהו אחר. חזרו למשימה ביום הבא ותראו כיצד המרחב עזר לכם לחשוב מחדש על הבעיה.

מנהלים שרוצים להגביר את התפוקה האישית ואת תפוקת העבודה של העובדים יכולים למצוא מידע רב גם בקישור הבא: מאמרים בתחום שיפור תפוקת עובדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה