יום שלישי, 15 במרץ 2016

מחצית המועסקים אומרים שמעסיקים מפלים לרעה אימהות עובדות

סקרים שבוצעו בבריטניה מראים שוב שעבודה גמישה תוכל לעזור לאימהות עובדות לחזור אל מסלול הקריירה שלהן

כמעט מחצית (49%) מהאימהות סבורות שמעסיקים מפלים לרעה נשים עובדות, כך על פי Workingmums.co.uk, אתר המתמחה ב- העסקת נשים.
בסקר שנתי שביצע האתר נמצא שרק 12% מהמגיבות טוענות שמעסיקים אינם מפלים לרעה אימהות עובדות. 58% מהאימהות העובדות אמרו שעבודה גמישה היא הגורם החשוב ביותר להתקדמות הקריירות שלהן, זאת בהשוואה ל-52% שציינו זאת בשנה שעברה. 38% מהנשים המצויות בחופשות לידה לא יחזרו לתפקידיהן אם בקשתן לעבודה גמישה לא תיענה בחיוב. אך על אף זאת, 46% מהנשים המצויות בחופשת לידה טרם דנו בנושא העבודה הגמישה עם המנהלים שלהן.
ג'יליאן ניסים (Gillian Nissim), מייסדת האתר, אמרה שהתוצאות מראות עד כמה חשוב שהמעסיקים יהיו מודעים לחשיבות העבודה הגמישה עבור האימהות העובדות. "ישנן כמה משרות שבהן קל יותר להציע צורות מסוימות של גמישות, אבל עבודתנו בהדגשת הפרקטיקות הטובות ביותר מראה שיש מקום להרבה חשיבה יצירתית על דרכים להפיכת תרבות העבודה לידידותית יותר למשפחה," אמרה ניסים. "יש כאלה [מעסיקים] שטענו שיקר מדי עבור העסק לעבור לדפוסי עבודה גמישים יותר, אבל הסקר מדגים את המחיר של לא לעשות זאת באיבוד נשות צוות מוכשרות."
כל זאת בנוסף לכך ש: גמישות תעסוקתית מגדילהרווחים, ולכן היא כלכלית באופן ישיר ללא קשר לסוג העיסוק או למין המועסק.

לא מגלות תכניות להרחבת המשפחה

בקי פרית' (Becky Frith) מ-HR Magazine כותבת שהמחקר של Workingmums.co.uk מתיישב עם מחקר של מיזם Back2Businessship, שמצא שכמעט חמישית (18%) מהנשים המתכננות להוליד ילדים הסתירו זאת מהמעסיקים שלהן. ליז נוטינגהם (Liz Nottingham) ממייסדי המיזם אמרה: "מחקר זה מדגיש שוב שמקומות העבודה בבריטניה צריכים עדיין להתאמץ יותר כדי להיענות לצרכיהן של נשים שרוצות להביא ילד לעולם. הגיע הזמן לבטל את עולם העבודה שבו נשים נאלצות לשנות תכניות קריירה לטובת יצירת משפחה, או להסתיר את תכניות המשפחה שלהן בשל החשש לפגוע בעתיד הקריירה שלהן. עסקים צריכים לחישוב מחדש על הדרכים שבהן הם עוזרים לנשים לעצב את הקריירות שלהן."
המצב בבריטניה המשתקף ממחקרים אלה דומה למצב בישראל, שבה חופשת הלידה קצרה ואימהות צעירות מתקשות למצוא עבודה. לכך מצטרפים שכר נשים ממוצע הנמוך משכר הגברים הממוצע, חוסר התאמה בין ימי החופש מבית הספר לימי החופש מהעבודה ואי הכרה בעלויות הטיפול בילדים כהוצאה מוכרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה