יום שלישי, 15 במרץ 2016

מה גורם למנהלי גיוס לחשוב על מועמדים שהם מוזרים?

יש כמה התנהגויות שמדליקות נורה אדומה אצל מעסיקים ומנהלי גיוס - ובצדק

כדי לקבל משרה לא מספיק שלמועמד או למועמדת יהיו כישורים מתאימים, הם צריכים גם להיות כאלה שמנהל הגיוס רוצה לגייס ולעבוד עמם כל יום. לכן על המועמדים להיות מודעים להתנהלותם ולאופן שבו הם מבינים נורמות עסקיות בכל שלב בתהליך הגיוס, החל מיצירת הקשר הראשוני דרך ראיון העבודה ועד ניהול מו"מ הקבלה.
אליסון גרין (Alison Green) כותבת ב-U.S.News שיש כמה דברים שמועמדים עושים שגורמים להידלקות נורות הזהרה של מוזרות אצל המעסיקים. הנה מבחר מהרמזים הללו.
·         שליחת פרחים, ממתקים או מתנות אחרות למנהל הגיוס. יש מועמדים שעדיין חושבים שזוהי דרך טובה להתבלט באמצעותה, אבל כנראה אין דרך מהירה יותר לגרום למנהלי גיוס לחוש חוסר נוחות. אם אין למועמד את הכישורים הנדרשים למשרה, מתנה לא תשנה דבר. אם המועמד מתאים לתפקיד, הוא גורם עם שליחת המתנה לחשש שאולי אינו מתאים כל כך ולכן ניסה להטות את דעת מנהל הגיוס בעזרת קצת שוקולד.
·         הגעה למשרד ללא תיאום מראש ובקשה להיפגש עם מנהל הגיוס. יש מעט מאוד תחומים שבהם פעולה כזאת עשויה להיחשב תקינה. רוב מנהלי הגיוס הם אנשים עסוקים שמקצים זמנים מיוחדים לראיונות עם מועמדים שנראים להם כמועסקים פוטנציאליים. מי שמופיע ללא תיאום נתפס ככזה שמנסה לעקוף את התהליך או שאינו מבין נורמות עסקיות.
·         הוספת שורה במכתב המלווה שמבקשת מהמעסיקים לא ליצור קשר אלא אם הם עונים על דרישות מוגדרות. יש מועמדים שחושבים שיחסכו לעצמם זמן או יראו למעסיקים שהם רציניים אם יכללו במכתב המלווה משפט כמו "בבקשה אל תיצור עמי קשר אלא אם אתה רציני בנוגע לגיוס מנהל מכירות חדור מוטיבציה ומוכוון תוצאות," או "אנא אל תיצרו עמי קשר אלא אם אתם יכולים להציע משכורת תחרותית והטבות." אלה דברים שהגיוני לרצות בהם, אבל הצהרות כאלה מרחיקות לא רק את המעסיקים שהמועמד או המועמדת אינם מעוניינים בהם – אלא את כולם. המשפטים האלה שליליים ותובעניים מדי.
·         הגשת מועמדות למשרה באמצעות דוא"ל שהמועמד או המועמדת חולקים עם בני זוגם. דוא"ל משותף עם בן או בת הזוג הוא עניין אישי, אבל בחיים המקצועיים מועמד צריך שיהיה לו דוא"ל משלו. מעסיקים אינם אוהבים את התחושה שהם מתקשרים עם שני אנשים כשהם עונים לפנייה.
·         הצעה לעבוד בחינם. יש מועמדים שמציעים לעבוד ללא שכר למשך שבוע או חודש על מנת להוכיח את עצמם. זה רעיון גרוע מכיוון שהוא נוגד את חוק שכר המינימום וגם כי הכנסת מועסק חדש לעבודה דורשת הרבה מאוד זמן, אנרגיה והכשרה. השבועות הראשונים כרוכים בדרך כלל בהפסד כספי למעסיק שמשקיע בעובד החדש. רוב המעסיקים אינם מעוניינים להשקיע את המשאבים הללו אלא במועמדים הטובים ביותר.
·         קריאת תשובות מפתקים במהלך הריאיון. אפשר להביא פתקים לריאיון אבל רק בשביל לגבות את הזיכרון, לא כדי לקרוא מתוכם מילה במילה. מי שקורא מילה במילה מהפתקים נתפס ככזה שאינו יכול לעמוד על רגליו בעצמו ואולי אפילו מישהו אחר כתב עבורו את הפתקים.
·         להגיד "אעשה הכול" כדי לקבל את המשרה. מעסיקים טובים אינם מעוניינים בכך. מעסיק אינו עושה טובה למועסק כאשר הוא מראיין או מגייס אותו. אתם מקיימים שיחה כדי להבין האם כל אחד מכם רוצה להיכנס למערכת יחסים עסקית עם השני, כזאת שבה שניכם תצאו נשכרים. מעבר לכך מעסיקים ואנהשים אחרים מכבדים אנשים שמכבדים את עצמם.
כמובן שלא רק מועמדים עושים טעויות, גם מנהלי גיוס בארגונים טועים.

סרטון וידאו הומוריסטי ממחיש למראייני המשרות כיצד המרואיינים מתרגמים בפועל את שאלות ראיון העבודה ששואלים אותםלצפייה בסרטון ראיון עבודה – לחץ כאן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה