יום ראשון, 27 במרץ 2016

למנוע מההצלחה להפוך לסטרס

לעתים מחיר ההצלחה כבד ובמקום ליהנות מהקריירה אנחנו לחוצים ומתוחים. אפשר לשנות את המצב

האם קריירה מצליחה חייבת להיות מלווה בכאבי ראש ולילות ללא שינה? מה הטעם בעבודה המשרת החלומות שלכם אם אינכם יכולים ליהנות ממנה, שואל סטן פופוביץ' (Stan Popovich) מחבר הספרA Layman’s Guide to Managing Fear Using Psychology, Christianityand Non Resistant Methods ("מדריך עממי לניהול פחד בעזרת פסיכולוגיה, נצרות ושיטות של אי התנגדות"). בטור באתר Your Coffee Break מציע פופוביץ' טיפים להתמודדות עם סטרס בעבודה.

·         גלו למה אתם בסטרס. מה בקריירה שלכם מלחיץ אתכם? אולי יש צדדים בקריירה שלכם שמעוררים בכם חרדה ואולי אתם צריכים עבודה חדשה. חקרו את נשמתכם ומצאו את הסיבות העיקריות לחרדות בקריירה שלכם. לאחר שתדעו מדוע את בסטרס, פתחו תכנית פעולה (עוד על טיפול בלחץ במקום העבודה בקישור זה).
·         מצאו את העובדות של מצבכם. השיגו את העובדות ואת המידע ההכרחי כדי לקבל את ההחלטה הנכונה. זה חשוב כי אינכם רוצים להחמיץ אינפורמציה קריטית שיכולה ליצור שינוי משמעותי באופן ההתמודדות שלכם עם חרדת המשרה.
·         התייעצו עם אחרים. חשוב להתחשב בנקודת המבט של אחרים. שאלו חברים, קולגות וקרובים מה לדעתם אתם צריכים לעשות. האנשים האלה מכירים אתכם והם יכולים לספק תובנות שאולי אתם החמצתם.
·         למדו להתרגע. קחו נשימה עמוקה שתעזור לכם להירגע בסיטואציה מלחיצה. אם אתם עדיין חשים לחוצים, צאו לשאוף אוויר או הקדישו כמה דקות לעשיית משהו שעוזר לכם להירגע. ניסיתם מדיטציה? היא עוזרת! אתם תרגישו טוב יותר ותרוויחו התבוננות רעננה על מצבכם הנוכחי.
·         קחו כל יום בנפרד. אל תדאגו ממה שעשוי לקרות בשבוע הבא או בחודש הבא. הדברים משתנים כל הזמן ולא ניתן לנבא מה יקרה או לא יקרה. עשו כמיטב יכולתכם היום וקוו לטוב.
·         קראו משהו חיובי. טכניקה מועילה מאוד נוספת היא להחזיק פנקס קטן של הצהרות חיוביות שגורמות לכם להרגיש טוב. בכל פעם שאתם נתקלים באמירה שגורמת לכם להרגיש טוב, כתבו אותה בפנקס שאותו תוכלו לשאת בכיסכם. בכל פעם שאתם חשים מדוכאים, אתם יכולים לפתוח את הפנקס ולקרוא את המשפטים האלה.
·         נסו להפחית עימותים פוטנציאליים. אם אתם רואים שמתקרבת צרה, נסו לתפוס אותה מוקדם לפני שהיא תהפוך לוויכוח. השתמשו בכישורי פתרון הבעיות שלכם כדי למנוע ויכוחים. זכרו שתקשורת היא המפתח למניעת עימותים במקום העבודה.
·         אל תפחדו להחליף משרה. לפעמים הבעיה היא בקריירה עצמה. אל תחששו להחליף קריירה אם זה מה שאתם צריכים לעשות. היום אנשים עושים זאת כל הזמן – חוזרים ללימודים כדי להתחיל מחדש. הדבר החשוב הוא לבחור בקריירה שתתאים לכם.
·         יש לכם אפשרויות בחירה. בצעו תחקיר ודברו עם אנשים כדי להחליט במה אתם רוצים לעבוד. אל תגבילו את אפשרויות הבחירה שלכם.
·         דאגה מחמירה את המצב. לעתים אנו נוטים להגזים כשאנן מתחילים לדאוג. במקום לחשוש ממה שעלול לקרות, נסו להתמקד במציאות של המצב. אל תניחו הנחות מוקדמות ואל תתמקדו במחשבות שליליות.
·         דברו עם יועץ קריירה. נצלו את אפשרויות העזרה שקיימות סביבכם.
עוד על מניעת לחץ בעבודה תוכלו לקרוא בקישור זה.
לפורטל משאבי אנוש: hrus.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה