יום ראשון, 27 במרץ 2016

סכנה לגברים עובדים – רובוטים

הרובוטים עומדים להשתלט על שוק העבודה וזה צריך להדאיג בעיקר את הגברים שבינינו

הטכנולוגיה פנים רבות לה. מצד אחד היא יצרה מצב של זמינות יתר הגורמת לנו לעבוד ללא הפסקה, מצד שני היא הביאה לעולם את הרובוטים המאיימים על מקומות העבודה של חלק מאתנו במידה כזאת או אחרת. עד כמה? תלוי איזה מומחה אתם שואלים ועל אילו נתונים הוא מסתמך, אומרת ג'ן האבלי לוקוואלדט (Jen Hubley Luckwaldt) מאתר משאבי האנוש PayScale.
אין עדיין הסכמה מלאה מה תהיה משמעות האוטומציה עבור המין האנושי, אך על פי מחקרים חדשים מי שיושפע הוא בעיקר המין הגברי. חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד טוענים שהמשרות שאליהן לוטשים הרובוטים את עיניהם המכאניות הן בעיקר כאלה המאוישות על ידי גברים (הרובוטים יחליפו את הגברים בעבודה). קארל בנדיקט פריי (Carl Benedikt Frey) ומייקל א. אוסבורן (Michael A. Osborne) מקבוצת המחקר "השלכות טכנולוגיית העתיד ולמידה על ידי מכונות" בחנו לאחרונה 700 עיסוקים והעריכו אילו ביניהם מצויים תחת סכנת האוטומציה.
המסקנות הן ש-47% מהמשרות שקיימות היום יבוצעו כנראה על ידי רובוטים בשנים הקרובות אך משרות שמתאפיינות בכך שהן מאוישות על ידי גברים נמצאות בסכנת אוטומציה רבה יותר ממשרות המאפיינות עבודת נשים (לדוגמה: קיים סיכוי של 24% בלבד שמשאבי אנוש יוחלפו בעתיד על ידי רובוטים, ומשאבי אנוש הוא מקצוע נשי בעיקרו). ההסבר הוא שהיכולות המוצגות על ידי הגל הבא של המכונות האינטליגנטיות מתאימות יותר למקצועות שנשלטים על ידי גברים. רוב המשרות המוחזקות על ידי גברים כוללות תפיסה ומניפולציה, במקרים רבים בשילוב עם מאמץ פיזי, כמו למשל הנפת פטיש או גיזום עצים. הרובוטים הניידים החדשים משלבים מערכות חישה מתקדמות ויכולות ביצוע מניפולציות שמאפשרות ביצוע מוצלח של משימות מסוג זה.

רובוטים עדיין לא מפרשים רגשות וכוונות

אפילו משרות פיזיות פחות אינן בטוחות מפני השתלטות רובוטית. על פי ג'רי קפלן (Jerry Kaplan) מ-The Atlantic, יותר מקצועות חשיבתיים המשלטים על ידי גברים, כמו סחר (על פי PayScale  77% מהעוסקים בתחום הם גברים) צפויים להיות מוחלפים ברובוטים או לפחות בתכנות מתוחכמות יותר מאי פעם, שיוכלו לבצע קבלת החלטות טובה יותר מזו של המוח האנושי.
מקצועות שנשלטים בעיקר על ידי נשים, כמו אחיות מוסמכות (88% נשים) או מטפלות (99% נשים) – עשויים לעת עתה להיות בטוחים מפני השתלטותן של המכונות. קפלן מסביר שעבודת הנשים מתאפיינת בסביבת יותר כאוטית ופחות מובנית, שבה היכולת לקרוא כוונות ורגשות של אנשים היא הכרחית להצלחה. אם העבודה שלך כוללת הסחת דעתו של חולה לפני שאתה או אתה תוקעים בזרועו את מחט המזרק, הבנה האם תינוק בוכה רוצה לאכול או שיחליפו לו חיתול או הבעת אהדה כדי להרגיע לקוח כועס, אין לכם מה לחשוש מכך שרובוט ימלא את מקומכם, לפחות בטווח הנראה לעין.

פער השכר בין המינים נובע במידה רבה  מכך שנשים נוטות יותר לבחור במקצועות שנותנים משהו בחזרה לעולם בעוד גברים נוטים לעסוק במקצועות מתגמלים יותר כלכלית. החלפת עובדים שמקבלים משכורת גבוהה ועוסקים במלאכות שקל יחסית לעשות להן אוטומציה אינה נובעת מתוך שאיפה לשוויון בין המינים, אבל ייתכן שתעניק יתרון חדש למין הנשי.

תגובה 1:

  1. BetMGM Launches Live Blackjack and Video Poker in Pennsylvania
    Pennsylvania's BetMGM 김해 출장샵 Sportsbook is now live! Bet on the Action! 천안 출장안마 You can watch Live Blackjack, 서귀포 출장안마 Roulette and 아산 출장샵 Video Poker 광양 출장샵 in person, from anywhere in Pennsylvania

    השבמחק